A HINDU KRÉDÓ
|
||
Kozma András: A Hindu Istenalakok Szimbólumai 12 - 14 oldal: Ha egy indiait vallásáról kérdezzük,
készségesen feleli hogy õ hindu, azonban a vallás
- nyugati és persze késõbbi - értelmezése:
számára ismeretlen. Hindunak lenni nem jár vallási
értelemben vett kötelezettségekkel, ha minden szabad
percét a templomban tölti, vagy ha oda sohasem megy el, számára
pontosan ugyanannyit jelent. Akár részt vesz a számos
ünnepek valamelyikén, akár ha teljesíti kulturális
hagyományainak elvárásait, vagy ha nem, az is mindegy.
Mindössze egy kritériuma van a hindu emberszemléletnek:
vallani és megismerni az emberre, az emberiségre és
az egész világegyetemre vonatkozó közös
szabályrendszert, törvényt, a Szanáthana
Dharmát. Vallani, hogy emberi életünket, fejlõdésünket
az egész Univerzumban létezõ és mindenütt
hasonló törvények irányítják. 1.) Hiszek egy határtalan, idõtlen és kiterjedés nélküli magasrendû szellemi természetû lényben, amely transzcendentális, és lényege önmagában rejlõ. 2.) Hiszek a Védák alapvetõ kinyilatkoztatásaiban, és az azokban kifejtett törvények egyenlõségében. Hiszek a Szanáthana Dharmában, az örök törvényben, amely kezdet és vég nélküli, mindenhol, mindenre egyformán érvényes a Világegyetemben. 3.) Hiszek abban, hogy az Univerzum a végtelen változásaiból, a teremtés, fenntartás és megsemmisülés ismétlõdõ, de fokozatosan fejlõdõ ciklusaiból áll. 4.) Hiszek a karma törvényében, az ok-okozati összefüggések törvényszerûségében, abban, hogy minden individuum tetteivel, szavaival, megnyilvánulásaival, gondolataival és szándékaival saját sorsának megteremtõje. 5.) Hiszek abban, hogy az ember újra és újra megszületik, megtestesül mindaddig, amíg minden általa elõidézett karmacsíra megoldást nem nyer, és hiszek abban, hogy a születések körforgása alól csak a spirituális tudás, a szellemi fejlõdés nyújtja a felszabadu-lást. Hiszek abban, hogy egyetlen ember sem lehet kivétel e törvény alól. 6.) Hiszek abban, hogy léteznek magasrendû szellemi természetû lények, számomra láthatatlan dimenziókban, világokban, és abban, hogy a rítusok és az elmélyedés rejtett értelmével és módszereivel ezek megközelíthetõek. 7.) Hiszek abban, hogy egy magas szellemi tudású, önmagára ébredt mester (guru vagy szatguru) segítsége is szükséges lehet az örök lényeg megismeréséhez, és abban is, hogy ezen az úton szükségem van önfegyelemre, helyes cselekedetekre, megtisztulásra, szerénységre, áldozatokra, önismeretre és elmélyülésre. 8.) Hiszek abban, hogy minden élet szakrális, minden élõt szeretnem és óvnom kell, és ezért gyakorlom az ahimszá (a nem-ártás) törvényét. A nem-ártás törvényét ismerve, hiszem azt is, hogy senki sem közeledhet az önfelismeréshez másként, csak saját, egyéni képességei és útja szerint, ezért saját meggyõzõdésemet nem kívánom ráerõltetni senkire sem, és igyekszem senkit sem befolyásolni vagy eltéríteni saját fejlõdésének egyéni útjától. 9.) Hiszek abban, hogy nincs olyan vallás, hit, amely egyedüliként, felsõbbrendûként, más vallásoknál jobban taníthatná a megváltás ösvényét, és hiszek abban is, hogy minden vallás és emberi törekvés egy és ugyanannak az istenségnek más és más arculata. Hiszem, hogy minden hiteles vallás ugyanannak az egy istenségnek más és más kifejezõdése, amelynek megértése türelmet, szeretetet és megbocsátást kíván. Mért adtam ezt közre? Azért, mert maradéktalanul, teljesen és tökéletesen kifejezi azt amit én is vallok! Kis változtatásokkal akár az Uranita Krédó címet is adhattam volna neki. Néhány apró megjegyzésem van, ezt pontról pontra leírom. Ad 1.) Ez a leírás tökéletesen illik a matematikára is, már ahogy én a matematikát értelmezem. Vagyis inkább arra, amit a matematika leír, megjelenít. Uránia az Univerzum megszemélyesítõje, ahogy Gaia a Földanya. Ad 2.) Az Örök Törvény: La Ríta Eterna, az ami minden atomba, minden sejtbe bele van írva, amit fraktálként tartalmaz minden létezõ, amely tükrök szövevényeként ragyog, és az összetartozások végtelen finom hálózatát feszíti ki a dolgok rácsa közt. Ad 3.) Van egy negyedik fázis is: Anexitá, a Meg Nem Nyilvánult.
A Hiánnyal teljes a lét. Ad 4.) Fontos hogy a karmában benne van a tudat teremtõereje is, tehát képesek vagyunk a rossz sorsot is jóvá alakítani. Errõl szól az Agykontroll. A Karma törvénye az ok-okozat törvénye. Duálpárja a teleológia: mindennek célja van, a mozgás célirányos. A kettõ szintézise a Hamilton-Lagrange-formalizmus, ahol az ok-okozati törvényt a differenciál-egyenletek fejezik ki, a célirányosságot pedig az integrálegyenletekkel megadott variációs elvek. Ez a két formalizmus matematikailag ekvivalens. A Karma megszemélyesített istene KRÓMA = Karma Ríta Olla Mirz Adorma = A Karma Isteni Rendje, A Mindenség Tükre És Szerelme. SHIRA = Szienta Holla Inla Ríta Amma: Az Eredendõ Isteni Írásban Rögzített Teljes Tudás. Az Önegymástükrözésen keresztül megnyilvánuló, abból kiáradó Mindenség, mint tükörvilágok szövevénye. Ez a Máya Fátyla, az Illúzió, amely mögött ott ragyog a Lényeg. Ad 5.) Az újjászületések körforgása
a Szamszára kereke. A Mag a Csakra tengelye. Aki az Örök
Magba helyezkedik, élete fókuszát az Örök
Magban rögzíti, az megszabadul a körforgástól,
és szabadon dönthet arról, akar-e megszületni
mint Bódhiszattva, segítõ, vagy eltávozik
a magasabb létsíkokra. Hiszem és vallom, hogy földi
ittlétünk nem céltalan, nem baleset és nem bûn,
hanem egy csodálatos és nemes missziót töltünk
be: azért jöttünk hogy az anyag fogságában
vergõdõ szerencsétlen lelkeket kiszabadítsuk
és megváltsuk. Ad 6.) A magasrendû szellemi lényekkel való kapcsolatteremtés egyik módja a matematika mûvelése is. A rítusoknak megfelelnek a számítások, szerkesztések, az elmélyedésnek pedig a matematikai gondolkodás. Én amikor számolok, rengeteg hibát ejtek, de aztán felismerem ezeket és kijavítom. Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy van egy örök isteni rend, amelyet én képes vagyok meglátni, és a számításaimat ahhoz igazítom. Mindenki képes erre, aki kellõ alázattal és szeretettel elsajátítja az alapokat és a módszereket, és azt kellõ kitartással mûveli is. A matematika is szimbólumokkl, jelekkel dolgozik. A Ríta, az Isteni Írás szimbólumokkal megközelíthetõ. Csodálatos szemléltetõ példája a Mandi, a Mandelbrot-halmaz, amelynek végtelen, kimeríthetetlen a minta-gazdagsága. A Ríta még sokkal pompázatosabb és tündöklõbb. Kóra Ojla Divine Holla: Az Isteni Teljesség Szíve. Mindent szeretve, mindenbe beleszövõdve. Ad 7.) A Tan Guru nélkül méreg. Valóban, avatott Mester nélkül az ember eltéved a jelölések, szimbólumok dzsungelében, és elakad a rengeteg sajtóhibában, amiket talán egy szándékos akarat helyezett el, hogy az avatatlan belebukjon. Élõ Mester csak az lehet, aki már meglátta az Igazságot, és azt képes továbbadni, másokkal is megláttatni. Ad 8.) Az Ahimszá nem kényszer: magától kell megvalósulnia. Lényege az hogy minden létsíkon minden lény számára a lehetõ legjobbat tegyem. Ha tüzet oltani megyek, nem bûn ha véletlen eltaposok egykét hangyát. Ha megeszek egy lényt, azzal õt magasabb létsíkra emelem. Élet csak életbõl táplálkozhat! Nem mindegy azonban, hogy jutok ehhez a táplálékhoz. Mindenkinek a saját útját kell járnia. Szíve joga, mit hisz, mit fogad el. De nekem is szívem joga hirdetnem a saját meggyõzõdésemet, megmutassam másoknak, és aki akar, követhet engem. Nem szabad azonban erõszakkal téríteni. Nem kell befolyásolni senkit, viszont megmutathatom másoknak a helyes módszereket, és ezzel fölösleges kerülõktõl óvhatom meg. Ad 9.) Az Igazság egy, abszolút és örök. De ez az Igazság minden tükörben másképp tükrözõdik, és ennek így is kell lennie. Így jön létre az igazságok szivárványa, a teljesség palettája. Aki túllát az esetlegességeken, aki meglátja a tükörképek mögött a tükröt, a tükör mögött a Fényt, az eggyé válik a Fénnyel, Buddha lesz. Vagyis olyan valaki, aki szemtõl szembe látja az Igazságot. Ezt az Igazságot bármely vallás nyelvén képes kifejezni, megfogalmazni, ezért õ minden vallást szeret és elfogad, türelmes és megbocsátó.
|
||