A Fraktál olyan alakzat, amelynek a részletei kicsiben
olyanok, mint az egész alakzat. Tehát a Fraktál valahogyan
tartalmazza önmagát! Igaz rá Hermész Triszmegisztosz
mondása: Amilyen a kisvilág, szakasztott olyan a nagyvilág.
A fraktálokat már több mint 100 éve ismerik,
de mindig patologikus dolgoknak tartották õket. Az igazság
azonban az, hogy éppen a fraktál a szabály a természetben,
és a hagyományos geometria alakzatai a kivételek.
Nézzük meg a korallokat, köveket, felhõket, fákat,
páfrányokat, és számoljuk meg, hány
gömb vagy parabola van köztük, és hány fraktál!
Csodálkozni fogunk. Hát ezt eddig nem látták? Korunk egyik legnagyobb tudományos elõrelépése
az ún. Káoszelmélet volt. Végre felismerték
hogy a káoszban is van rend, és a rendben is van káosz,
illetve a rendnek sokkal szélesebb skálája létezik.
Ezt a magasabbszintû rendet a Mandelbrot-halmaz jeleníti
meg a legszemléletesebben. A komplex síkon értelmezett
" Z legyen egyenlõ Z négyzet plusz C " processz
segitségével a sik minden pontjához egy színt
rendelünk. Ez a processz teljesen determinisztikus, algoritmikus,
a sik bármely pontjáról eldönthetõ hogy
milyen szinû.
Ha azonban a Mandelbrot-halmaz egy részletét kinagyítjuk,
akkor rendkívül bonyolult mintákat látunk, melyeket
lehetetlen elõre megjósolni, pontosabban a megjóslás
egyetlen módja az ha kiszámoljuk és megjelenítjük.
Az ilyen objektumokat Fraktáloknak, Törtdimenziós alakzatoknak
nevezik. Legjellegzetesebb tulajdonságuk az, hogy a Mandelbrot-halmaz
kicsinyített változatai jelennek meg ha kinagyitjuk egy
részletét.
Ez az Öntartalmazás, vagy Önegymástükrözés
a Halmazelméletben ismeretlen, mert az " A eleme A-nak "
reláció ellentmondásra vezet. Ezért az öntartalmazást
számûzték a matematikából, de látni
fogjuk hogy a Kvadromatikának éppen ez a reláció
a lelke! Számûzték az " A eleme B-nek, B eleme
C-nek, C eleme A-nak" típusú hurkokat is, és
egy hierarchiát hoztak létre a halmazok közt: eszerint
egy halmaz csak egy nála alacsonyabb rendû halmazt tartalmazhat
elemként. Az ilyen hierarchiák jelen vannak a természetben,
pl. egy faj egyedekbõl áll, az egyed sejtekbõl, a
sejt makromolekulákból, a molekulák atomokból.
Nincs olyan sejt, ami sejtekbõl áll, vagy olyan atom, ami
atomokból áll. Ugyanakkor a természet más
szintjein mégis megjelenik az öntartalmazás: például
az Anyag részként is és elemként is csak Anyagot
tartalmaz. Ugyanakkor az Anyag és a Szellem szervesen egybefonódik:
minden anyagban van szellem, és minden szellemben van anyag. Valójában
az anyag nem más, mint sûrûsödött, kicsapódott,
lesüllyedt szellem. A klasszikus kétértékû,
bináris logika, amely csak az IGEN és a NEM logikai értékeket
ismeri, a valóságnak csak a konstanciáit írja
le, de semmit se mond a folyamatok belsõ lényegérõl,
mozgatójáról, okáról és céljáról:
az Ellentmondásról és a Törekvésrõl.
Az Anyag lelke a Pszichikum, amit a görög Pszi betûvel
jelölünk.
A Pszi nem más, mint a világ tükrözõdése
az Anyagban. Minden dolog tükör, tükrözi a többi
dolgot, a többi dolgon keresztül önmagát, és
a mindenség egészét is. Tehát a Pszi: Hologram
természetû. A Pszi kiáradása a világba,
a végtelen sokrétû kapcsolódások hálózata
a dolgok Naishi-tere. Ez lényegében nem más, mint
az Aura. Nemcsak az élõlényeknek van, de minden dolognak.
Ebben az Aurában lenyomatként jelen van a tárgy teljes
eddigi élete, története, sõt lenyomatként
õrzi a világ egészének történetét
is. Gondoljunk csak egy CD lemezre: mi minden elfér rajta! A valóságban
még ennél is sokkal több mindent tükröznek
a tárgyak: szó szerint bennük van az egész Mindenség!
Az Akasa-krónika az a Feljegyzés, amiben minden valaha volt
és leendõ esemény le van jegyezve és aki bepillantást
nyer ebbe, az mindent átélhet ami régen történt
vagy csak ezután fog bekövetkezni.
Ez a Karma- Ríta, a tettek, következmények, láncolatok
megszemélyesített, egyetlen egészként létezõ
Istensége. Ha igy tekintjük a világot, akkor minden
a helyén van és semmi se fölösleges, a világ
tökéletes és teljes. Nincs Baj, nincs Rossz, ezek csak
a hiányos tudásunkból fakadó tévképzetek.
A Jóga tanitása éppen az, hogy az ember eljuthat
a Tudás és a Megismerés olyan fokára, amikor
a káprázatok elenyésznek, és a dolgok lényege
a maga mivoltában mutatkozik meg. "Jógas CsittaVritti
Niródha" : A Jóga a világról alkotott
tévképzetek uralt lefogása és kioltása.
Az az állapot, melyben felragyog a Tiszta Tudás Prímgyöngye.
A Jóga Szamszkárákról, Törekvés-csírákról
beszél, melyek lehetnek megnyilvánulók és
lappangók. A lét nem más, mint a Szamszkárák
szüntelen áramlása, változása, megnyilvánulása
vagy kialvása. Mi úgy mondjuk: Az Élet Áramló
Hiány, a Lét a Hiány Kiáradása. Bukás,
Alámerülés, Bûn, Kegyelem, Megváltás
és Feltámadás: Ugyanez, csak keresztény fogalmakkal. |
|