FRAKTÁL, ÖNTARTALMAZÁS, ÖNEGYMÁSTÜKRÖZÉS

 

 
 

A Fraktál olyan alakzat, amelynek a részletei kicsiben olyanok, mint az egész alakzat. Tehát a Fraktál valahogyan tartalmazza önmagát! Igaz rá Hermész Triszmegisztosz mondása: Amilyen a kisvilág, szakasztott olyan a nagyvilág. A fraktálokat már több mint 100 éve ismerik, de mindig patologikus dolgoknak tartották õket. Az igazság azonban az, hogy éppen a fraktál a szabály a természetben, és a hagyományos geometria alakzatai a kivételek. Nézzük meg a korallokat, köveket, felhõket, fákat, páfrányokat, és számoljuk meg, hány gömb vagy parabola van köztük, és hány fraktál! Csodálkozni fogunk. Hát ezt eddig nem látták?

Korunk egyik legnagyobb tudományos elõrelépése az ún. Káoszelmélet volt. Végre felismerték hogy a káoszban is van rend, és a rendben is van káosz, illetve a rendnek sokkal szélesebb skálája létezik. Ezt a magasabbszintû rendet a Mandelbrot-halmaz jeleníti meg a legszemléletesebben. A komplex síkon értelmezett " Z legyen egyenlõ Z négyzet plusz C " processz segitségével a sik minden pontjához egy színt rendelünk. Ez a processz teljesen determinisztikus, algoritmikus, a sik bármely pontjáról eldönthetõ hogy milyen szinû.
Ha azonban a Mandelbrot-halmaz egy részletét kinagyítjuk, akkor rendkívül bonyolult mintákat látunk, melyeket lehetetlen elõre megjósolni, pontosabban a megjóslás egyetlen módja az ha kiszámoljuk és megjelenítjük. Az ilyen objektumokat Fraktáloknak, Törtdimenziós alakzatoknak nevezik. Legjellegzetesebb tulajdonságuk az, hogy a Mandelbrot-halmaz kicsinyített változatai jelennek meg ha kinagyitjuk egy részletét.
Ez az Öntartalmazás, vagy Önegymástükrözés a Halmazelméletben ismeretlen, mert az " A eleme A-nak " reláció ellentmondásra vezet. Ezért az öntartalmazást számûzték a matematikából, de látni fogjuk hogy a Kvadromatikának éppen ez a reláció a lelke! Számûzték az " A eleme B-nek, B eleme C-nek, C eleme A-nak" típusú hurkokat is, és egy hierarchiát hoztak létre a halmazok közt: eszerint egy halmaz csak egy nála alacsonyabb rendû halmazt tartalmazhat elemként. Az ilyen hierarchiák jelen vannak a természetben, pl. egy faj egyedekbõl áll, az egyed sejtekbõl, a sejt makromolekulákból, a molekulák atomokból. Nincs olyan sejt, ami sejtekbõl áll, vagy olyan atom, ami atomokból áll. Ugyanakkor a természet más szintjein mégis megjelenik az öntartalmazás: például az Anyag részként is és elemként is csak Anyagot tartalmaz. Ugyanakkor az Anyag és a Szellem szervesen egybefonódik: minden anyagban van szellem, és minden szellemben van anyag. Valójában az anyag nem más, mint sûrûsödött, kicsapódott, lesüllyedt szellem. A klasszikus kétértékû, bináris logika, amely csak az IGEN és a NEM logikai értékeket ismeri, a valóságnak csak a konstanciáit írja le, de semmit se mond a folyamatok belsõ lényegérõl, mozgatójáról, okáról és céljáról: az Ellentmondásról és a Törekvésrõl. Az Anyag lelke a Pszichikum, amit a görög Pszi betûvel jelölünk.
A Pszi nem más, mint a világ tükrözõdése az Anyagban. Minden dolog tükör, tükrözi a többi dolgot, a többi dolgon keresztül önmagát, és a mindenség egészét is. Tehát a Pszi: Hologram természetû. A Pszi kiáradása a világba, a végtelen sokrétû kapcsolódások hálózata a dolgok Naishi-tere. Ez lényegében nem más, mint az Aura. Nemcsak az élõlényeknek van, de minden dolognak. Ebben az Aurában lenyomatként jelen van a tárgy teljes eddigi élete, története, sõt lenyomatként õrzi a világ egészének történetét is.

Gondoljunk csak egy CD lemezre: mi minden elfér rajta! A valóságban még ennél is sokkal több mindent tükröznek a tárgyak: szó szerint bennük van az egész Mindenség! Az Akasa-krónika az a Feljegyzés, amiben minden valaha volt és leendõ esemény le van jegyezve és aki bepillantást nyer ebbe, az mindent átélhet ami régen történt vagy csak ezután fog bekövetkezni.
Ez a Karma- Ríta, a tettek, következmények, láncolatok megszemélyesített, egyetlen egészként létezõ Istensége. Ha igy tekintjük a világot, akkor minden a helyén van és semmi se fölösleges, a világ tökéletes és teljes. Nincs Baj, nincs Rossz, ezek csak a hiányos tudásunkból fakadó tévképzetek. A Jóga tanitása éppen az, hogy az ember eljuthat a Tudás és a Megismerés olyan fokára, amikor a káprázatok elenyésznek, és a dolgok lényege a maga mivoltában mutatkozik meg. "Jógas CsittaVritti Niródha" : A Jóga a világról alkotott tévképzetek uralt lefogása és kioltása. Az az állapot, melyben felragyog a Tiszta Tudás Prímgyöngye. A Jóga Szamszkárákról, Törekvés-csírákról beszél, melyek lehetnek megnyilvánulók és lappangók. A lét nem más, mint a Szamszkárák szüntelen áramlása, változása, megnyilvánulása vagy kialvása. Mi úgy mondjuk: Az Élet Áramló Hiány, a Lét a Hiány Kiáradása. Bukás, Alámerülés, Bûn, Kegyelem, Megváltás és Feltámadás: Ugyanez, csak keresztény fogalmakkal.