Az Auragyógyászat egyik alapkönyve Barbara Ann Brennan:
Gyógyító kezek. Igy ebbõl fogok most idézni. Az egyetemes energiamezõ sajátosságai:
Az Egyetemes Energiamezõ(EM) áthatol minden téren,
élõ és élettelen testen, minden testet összeköt
egymással sûrûsége a forrásától
mért távolsággal fordítottan arányos.
Követi a harmónikus indukció és a szimpatikus
rezonancia törvényét is. (Ez az a jelenség,
ami akkor tapasztalható, amikor megütünk egy hangvillát,
és a mellette levõ hangvilla azonos frekvencián kezd
el rezegni és azonos hangot ad ki.)
A vizuális megfigyelések azt tárták fel, hogy
az EM geometriai pontok sorozatának - izolált, pulzáló
fénypontok, spirálok, vonalak, szikrál és
felhõk - magasan szervezett szövedéke. (vagyis fraktál,
Mandelbrot-halmaz szerû). Az Emberi Energiamezõ(EEM):
Az egyetemes energia megnyilvánulása, amely igen bensõséges
kapcsolatban áll az emberi élettel. A fizikai testet körülvevõ
és átható fénylõ testként írható
le, mely jellegzetes sugárzást bocsát ki, és
általában aurának nevezik. Az emberi aura vagy EEM
az EM emberi testhez kapcsolódó része. Az aura 7
rétegbõl áll, melyeket testeknek is hívnak.
E testek egymást követõ rétegekben veszik körül
egymást, úgy, hogy a soron következõ mindig
áthatja az összes elõtte lévõ rétegét.
Minden következõ test finomabb szubsztanciából
és magasabb rezgésszámú hullámokból
áll, mint az általa körülvett és áthatott
megelõzõ réteg. Az Emberi Aura látása:
Az Emberi Energiamezõt a következõ gyakorlatokkal érzékelhetjük:
Alkossunk kört és fogjuk meg egymás kezét. Engedjük
auránk energiáját a kör mentén áramolni.
Próbáljuk meg érzékelni ezt a lüktetõ
áramot. Merrefelé halad? Most állítsuk meg
az áramlást. Érezzük a különbséget?Melyik
állapotot szeretjük inkább?
Az EM alapvetõen szinergisztikus, ami annyit jelent, hogy a különálló
tényezõk szimultán akciója nagyobb hatású,
mint az egyedi hatásuk puszta összege. Ez a mezõ az
entrópia ellentéte. Az entrópia a gyengülés,
a lebomlás, a rendezetlenség növekedése, a forma
és a rend felbomlása. Az EM szervezi az anyagot és
formát épít. Háromnál több dimenzióban
létezik. Az anyagi világban beálló bármely
változást megelõzi e mezõ változása.
Az EM mindig valamilyen tudatformához kapcsolódik. A legmagasabb
fejlett tudathoz magasabb rezgések és energiaszintek tartoznak.
Az EM-re nem érvényes az entrópia törvénye.
Az EM folyton energiát termel. A Kvadromatika szerint az EM nem
más, mint a TIP áramlása, nyelése, így
tehát a gravitációval rokon jelenség. Az elnyelt
TIP (Téridõ-plazma) táplálja az anyagi testet.
Ez az áramlás rezgést kelt, és a rezgések
olyan szintekbe rendezõdnek, mint az atomokban az elektronhéjak. Az aura 7 rétege:
Az aura 7 rétegbõl áll, sõt meditatív
látással láthatók a 7. rétegen túli
rétegek is. Az aura mezõminzázata dualisztikus felépítésû.
A mezõ minden páratlan rétege magasan struktúráltnak
tûnik, mint a fényminták állóhullámai,
míg a páros rétegek állandó mozgásban
lévõ, színes fluidumok. (Tökéletes analógiában
van ez az anyag szerkezetével, ahol a megfogható anyagot
a feles spinû részecskék alkotják: protonok,
neutronok és elektronok, míg az egész spinû
részecskék az erõket alkotó fizikai mezõk
hordozói: fotonok, gluonok. ) A fluidumok a csillogó, állandó
fényhullámok által alkotott formákon keresztül
folynak. Az áramlási irány olyan, amit a fény
alakja vezet, mivel a fluidum a fény állandó sugarai
mentén folyik. A fény állandó formái
maguk is scintillálnak, mintha sok, parányi, gyorsan, különbözõ
sebességgel felvillanó fényhurokból állnának.
Ezek az állandó vonalak mentén mozgó parányi
töltésekkel rendelkeznek. Igy az 1., 3., 5., 7. rétegnek
határozott struktúrája van, míg a 2., 4.,
6. rétegeket folyadékszerû szubsztancia alkotja, melynek
nincs határozott struktúrája. Vizuális formát
annak köszönhetõen öltenek, hogy a páratlan
rétegek struktúráján áramolnak keresztül.
Igy valamit magukra vesznek e struktúrált rétegek
formáiból. Minden következõ réteg tökéletesen
áthatja az õt megelõzõeket, beleértve
a fizikai testet is. Az érzelmi test túlterjed az éter-testen,
és tartalmazza mind a fizikai, mind az étertestet. A struktúrált
rétegek tartalmazzák mindazokat a formákat, amelyekkel
a fizikai test rendelkezik, beleértve a belsõ szerveket,
vérereket, stb., valamint olyan kiegészítõ
formákat, amelyek a fizikai testben nincsenek meg. Létezik
egy függõleges energiaáram, amely a gerincoszlop mezõjében
lüktet fel-le. Ez túlterjed a fizikai testen, a fej fölé
és a farkcsont alá. Barbara Ann ezt függõleges
erõáramnak nevezi. Valószínû hogy ez
azonos a jógairodalom nádijaival: az Idá, Pingalá
és Szuszumna vezetékekkel, melyekben ún. Holderõ
és Naperõ áramlik. Vannak kavargó, kúp
alakú örvények a mezõben, melyeket csakráknak
hívnak. Tetejük a fõ függõleges erõáram
felé mutat, és nyitott végük kinyúlik
a mezõ azon rétegei széléig, amelyben találhatõak. Az aura hét csakrája:
Az egyes rétegek eltérõnek látszanak, és
mindegyiknek megvan a maga sajátos funkciója. Az aura minden
rétegéhez kapcsolódik egy csakra. Ez azt jelenti,
hogy az elsõ réteg az elsõ csakrához, a második
réteg a második csakrához kapcsolódik, és
így tovább. A mezõ elsõ szintjeihez a fizikai
mûködés, a fizikai érzékletek, fizikai
fájdalom vagy öröm érzete kapcsolódik.
Az elsõ réteg a test automatikus, autonóm mûködésével
áll kapcsolatban. A második réteg és a második
csakra általában az emberi lények érzelmi
aspektusaival függ össze. Ezen a "vivõeszközön"
keresztül nyilvánulnak meg érzéseink, zajlik
érzelmi életünk. A harmadik réteg a mentális
élettel, a lineáris gondolkodással áll kapcsolatban.
A negyedik réteg a szívcsakrához kapcsolódik,
s ezen keresztül szeretünk, s szeretjük nemcsak társunkat,
de az emberiséget általában. A negyedik csakra teremti
meg a szeretet energiáját. Az ötödik réteg
az isteni akarathoz szorosabban kapcsolódó magasabbrendû
akarattal van összefüggésben. Az ötödik csakra
a szó hatalmához kapcsolódik, a dolgok létezésbe
szólításához, a cselekedeteinkért való
felelõsség-vállaláshoz és a cselekedeteinkre
való odafigyeléshez. A hatodik szint és a hatodik
csakra a mennyei szeretettel függ össze. Ez az a szeretet, amely
túlterjed az emberi szeretet hatósugarán, és
minden életet átölel. Ez a minden élet táplálásáról
és védelmérõl szóló gondoskodást
és minden élet támogatását nyilvánítja
ki.
Az élet minden formáját Isten értékes
megnyilvánulásaként kezeli. A hetedik réteg
és a hetedik csakra a magasabb elméhez kapcsolódik,
amely ismeri és integrálja spirituális és
fizikai felépítésünket. Ezek alapján
energiarendszerünkön belül érzékleteinket,
érzelmeinket, gondolatainkat, emlékeinket és más,
nem fizikai jellegû tapasztalatainkat, melyekrõl orvosainknak
és terapeutáinknak szoktunk beszámolni - speciális
helyeken tároljuk. Ha megértjük, hogyan viszonyulnak
a különbözõ fizikai tünetek az élmény
aurában elfoglalt helyéhez, a különbözõ
betegségek természetét jobban megértjük.
Az aura tanulmányozása tehát híd lehet a hagyományos
orvoslás és a pszichológiai gondoskodás között. A csakrák diagnosztikája:
Erre sok módszer van, pl. inga lengésének figyelése
a csakra sugárterében. Ezzel a módszerrel megállapítható
a csakra helyes vagy helytelen forgásállapota, elakadt energiák
és blokkok jelenléte, stb. Nagyon fontos információk
olvashatók ki az aura színébõl. Ehhez persze
látni kell az aurát. Az auralátás részben
képesség kérdése, részben viszont tanulható
és fejleszthetõ. Az aurában világosan megfigyelhetõk
a harag és más emóciók. A kábítószerek
és az alkohol az aura ragyogó színeit károsítják,
és olyan éterikus nyálkát képeznek,
mint a betegség. Gondolatalakzatok:
Megfigyelhetõk pl. felbomlott gondolatalakzatok is az aurában.
Léteznek valóságterek és hiedelemrendszerek,
amelyek a valóságról alkotott képzetekhez
és tévképzetekhez kapcsolódó gondolatalakzatok
csoportjait tartalmazzák. Minden gondolatalakzat tartalmazza saját
valóságmeg-határozásait. Ezek a gondolatalakzatok
erõteljes, megfigyelhetõ valóságok, amelyek
különbözõ intenzitással sugároznak
színeket. Intenzitásuk és formáik élessége
az egyén által beléjük fektetett energiamennyiség
vagy a nekik tulajdonított fontosság eredménye. A
gondolatalakzatokat tulajdonosuk hozza létre, építi
és tartja fenn visszatérõ, szokásos gondolatai
által. (Don Juan szerint is a belsõ monológ tartja
fenn és stabilizálja a valóságunkat). Minél
élesebbek és világosabbak a gondolatok, annál
élesebb a forma. A gondolatokhoz kapcsolódó érzelmek
természete és erõssége határozza meg
a forma színét, intenzitását és erejét.
Ezek a gondolatok lehetnek tudatosak, vagy öntudatlanok. Általában
ezek a gondolatalakzatok annyira szerves részei a személyiségnek,
hogy a szóban forgó személy már észre
sem veszi õket. A gyerekkorban kezdenek kialakulni, a gyermeki
logikára épülnek, majd integrálódnak
a személyiségbe. Olyanok, mint a hatalmas bõröndök,
melyeket a személy magában cipel anélkül, hogy
hatásukat, mely pedig igen nagy, észrevenné. Ezek
a gondolatalakzat-halmazok és hiedelemrendszerek sok "hatást"
vonzanak magukhoz az ember külsõ valóságában. Pl. ha folyamatosan azt ismételgetjük magunknak, hogy ostobák,
csúnyák vagy kövérek vagyunk, hamarosan környezetünk
is egyetért majd velünk. Az általunk küldött
energiamennyiség mindaddig összeadódik a tartalékainkhoz,
amíg gondolatalakzatunk megkapja a megfelelõ energiamennyiséget
(eléri a kritikus tömeget) ahhoz, hogy beinduljon. Ekkor olyan
állapotba zuhanunk, amelyben meg vagyunk róla gyõzõdve
hogy ostobák, rondák, hitványak és kövérek
vagyunk, és mindaddig ebben az állapotban leszünk,
amíg a gondolatalakzat energiája idõvel szét
nem oszlik. Olyan külsõ eseményt is magunkhoz vonzhatunk,
amely egy energiarobbanással indítja be a gondolatalakzatot.
Mindkét esetben ugyanaz a folyamat játszódik le.
Ez a fajta kioldás nem feltétlenül negatív,
mert ha az egyén éppen egy terápiás folyamatban
vesz részt, képes kitörni a krónikus ciklusból,
és a ciklusforma megtörése bõven elegendõ
ahhoz, hogy a következõ alkalommal már jól tudja
kezelni, amikor a gondolatalakzat beindul. Ha a terapeuta képes
észlelni ezeket a valóságokat, és le is tudja
írni õket, vagy segíteni tudja a páciensét
ezek megfogalmazásában, akkor képes lesz segíteni
kliensének abban, hogy szabadabbá tegye magát, miközben
az egyik valóságból a következõ felé
mozdul el. A terapeuta leírja az egyes valóságos
állapotokat, miközben a kliens megtapasztalja azokat, és
segít a kliensnek az egész folyamatot áttekinteni.
Ez az áttekintés segítséget nyújt a
páciensnek abban, hogy az kialakítson magában egy
belsõ, objektív megfigyelõ személyiséget,
amely képes lesz definiálni minden egyes teret, helyzetet,
s hogy azokba belemenjen vagy kilépjen belõlük. Ennek
eredményeképpen a kliens és a terapeuta képes
lesz pontosabban definiálni a kliens krónikus ciklusát,
és együtt megtalálni az ördögi körbõl
kivezetõ utat. Arra is találhatnak módot, hogy megszakítsák,
amikor a következõ alkalommal újrakezdõdik. Az eddigiek értékelése a Kvadromatika szemszögébõl:
A legelsõ, szembeötlõ gondolat mindjárt az,
hogy a saját belsõ valóságunkat nagyrészt
mi magunk teremtjük, és ha a gondolataink elég intenzívek,
akkor a külsõ valóság is ehhez igazodik, mintegy
igazolja az elgondolásunkat. Don Juan ezt "beigazulásnak"
nevezi. Ha tehát képesek vagyunk a gondolkodásunkat
megváltoztatni, akkor a külsõ valóságot
is meg tudjuk változtatni. A terapeuta abban segít, hogy
rávezet minket ezekre a változtatásokra, de az igazi
gyógyítást mi magunk végezzük el.
A gondolatalakzatok olyasmik, amiket a dianetikusok engramoknak neveznek.
Ezek valamilyen negatív események hatására
belénk vésõdött lenyomatok, amelyek magukban
tartalmazzák a keletkezésük minden körülményét,
a gondolatokat és emóciókat is beleértve,
és ha a páciens életében felmerül valami
hasonló helyzet, az engram bekapcsol, restimulálódik,
és kifejti romboló hatását. Barbara Ann szerint
ezek a lenyomatok az aurában láthatóak, és
onnan kitörölhetõk az aura megtisztítása
által. A dianetikusok módszere erre az auditálás,
amit "kibeszéltetés"-nek fordíthatnánk.
A páciens addig ismételgeti az élményeit és
benyomásait, amíg azok emócionális töltése
ki nem ürül, és az engram törlõdik. A Kvadromatika
egyik törvénye így hangzik: A rendszer viselkedése
egyenlõ a saját-kvadronok sajátviselkedéseinek
dialektikus összegével. A sajátkvadronok szerepét
itt a gondolat-alakzatok, vagy az engramok játsszák. Mindnek
van egy saját viselkedés-spektruma. Ha a sajátkvadron
aktiválódik, akkor sugározni kezdi valamelyik rá
jellemzõ viselkedést. Ha egyszerre több sajátkvadron
is be van kapcsolva, akkor mindegyik sugároz, és a sajátkvadronok
közös sugárterében ezeknek a viselkedéseknek
az együttes hatása jön létre. Ez nem egy mechanikus
összeg, mert az egyes viselkedéskomponensek hatnak egymásra,
módosítják egymást, kölcsönösen
tükrözik egymást. Az egyidejûleg felmerülõ
kvadronok asszociálódhatnak, összekapcsolódhatnak,
és ettõl kezdve az egyik felmerülése hozza a
másikat is. Ugyanígy írja le Kaczvinszky is a szamszkárák
(törekvés-csírák) kapcsolódását
is. Amikor a páciens kialakít magában egy belsõ,
objektív megfigyelõ személyiséget, akkor egy
olyan technikát alkalmaz, amit a Tudatos Álomnál
szoktak használni. Ennek során kialakítunk egy szokást,
miszerint naponta sokszor megkérdezzük magunktól hogy
nem álmodunk? És leellenõrizzük magunkat. Egy
idõ után ez a szokás az álmainkba is átszivárog,
és akkor egyszer csak megcsípjük! Abban a pillanatban
hogy tudatosodtunk, minden megváltozik. A gyötrõ lidércálmoknak
vége, mosolyogva fogadunk mindent, hiszen tudjuk hogy álom!
A rémek szemébe nézhetünk, és ettõl
semmivé foszlanak, sõt, hasznos segítõinkké
válnak. Lappangó problémákat oldhatunk meg.
Különös helyszíneket kereshetünk meg, meghalt
emberekkel vagy spirituális mesterekkel beszélhetünk,
tudást szerezhetünk, bepillantást nyerünk az Akasa-krónikába. Végül is minden jógamódszer arra irányul,
hogy a tudatosságot kiterjesszük az emberi élet azon
tartományaira, amelyek a szokványos életben tudattalanok
maradnak. Nem más ez, mint alámerülés a lélek
mélytengereibe! És aki alámerül, az az Értelem
fényét hozza, amely megváltja a tudattalan sírkamráiban
sínylõdõ lényeket. A drogos utazások
szintén erre valók. A baj csak az, hogy az amatõr
búvárok zöme otthon felejti az oxigénpalackot,
ráadásul eltéved, és örökre lent
reked. Az auragyógyítás egyik érdekessége
az, hogy az aurában benne vannak az elõzõ életekben
benne maradt sérülések is. Legtöbb mai bajunknak
ezek a fõ okozói. Ezeket a sérüléseket
el lehet távolítani. Rá kell döbbennünk,
hogy a legtöbb ember többszáz éves problémákat
is magával hurcol, életrõl életre, és
amíg képtelen szembenézni a problémával,
addig nem is szabadul tõle. A csodás gyógyulások
magyarázata egyszerûen az, hogy az illetõ végre
túllépett egy ilyen belsõ akadályon, és
ezzel valóban megszabadult tõle. Lehet ez egy szent ember,
egy szent hely vagy egy jó gyógyító hatása,
de lehet az is, hogy az illetõ egyszerûen az érettségnek
a megfelelõ fokára jutott. Tehát továbbléphet
egy magasabb iskolába. Vannak akik úgy gondolják, hogy minden baj egy lecke, amit
meg kell tanulni, és ezért nem is szabad gyógyítani,
segíteni, mert az csalás, minden lecke személyre
van szabva. Ezt így azért nem fogadom el, mert van kollektív
karma is, ami egyszerre sok személyre szól. Ha én
odamegyek egy gyógyítóhoz, ha egyáltalán
megtalálom a gyógyítómat, ez annak a jele,
hogy már megérettem a gyógyulásra, és
a sors maga rendezi úgy a dolgokat, hogy a gyógyulásom
sikerüljön is! A személyre szabott lecke nem azt jelenti,
hogy egyedül kell megoldani, egy üres szobába zárkózva!
Társadalomban élünk, emberek közt, és a
leckéinkbe õk is bele vannak kalkulálva! Ha egy embert
megmar a kígyó, az az õ sorsa. De ha én látom
ezt és nem segítek, mondván hogy ez az õ sorsa,
akkor múlasztást követek el, mert a sorsába
én is bele vagyok kalkulálva azáltal, hogy láttam
az esetet! A tudás puszta ténye megváltoztatja az eseményeket.
De hiszen épp ez a kvantumfizika egyik legnagyobb felismerése!
A tudás teremtõerõvel bír! Nem puszta tükrözés!
Itt a tükörkép kilép a tükörbõl,
és maga válik valósággá! A dolgoknak
ez a tükörkép-jellege inspirálta a hinduknak és
buddhistáknak azt a világfelfogását, hogy
minden világi dolog csak illúzió, nem-valóság,
máya. Az igazi valóság másutt van. (Az igazság
odaát van, höhhö!) Én a kvadromatikával azt akarom megmutatni, hogy az Igazság
ideát van, megismerhetõ, és a világ nem illúzió
(ha csak meg nem várjuk, hogy elpusztuljon, a technocivili pusztítása
révén) hanem valóság, és ha helyesen
élünk, akkor már életünkben, ideát
is megtapasztalhatjuk az örökkévalóságot. |
|