AURAGYÓGYÁSZAT

 
 

Az Auragyógyászat egyik alapkönyve Barbara Ann Brennan: Gyógyító kezek. Igy ebbõl fogok most idézni.

Az egyetemes energiamezõ sajátosságai:
Az Egyetemes Energiamezõ(EM) áthatol minden téren, élõ és élettelen testen, minden testet összeköt egymással sûrûsége a forrásától mért távolsággal fordítottan arányos. Követi a harmónikus indukció és a szimpatikus rezonancia törvényét is. (Ez az a jelenség, ami akkor tapasztalható, amikor megütünk egy hangvillát, és a mellette levõ hangvilla azonos frekvencián kezd el rezegni és azonos hangot ad ki.)
A vizuális megfigyelések azt tárták fel, hogy az EM geometriai pontok sorozatának - izolált, pulzáló fénypontok, spirálok, vonalak, szikrál és felhõk - magasan szervezett szövedéke. (vagyis fraktál, Mandelbrot-halmaz szerû).

Az Emberi Energiamezõ(EEM):
Az egyetemes energia megnyilvánulása, amely igen bensõséges kapcsolatban áll az emberi élettel. A fizikai testet körülvevõ és átható fénylõ testként írható le, mely jellegzetes sugárzást bocsát ki, és általában aurának nevezik. Az emberi aura vagy EEM az EM emberi testhez kapcsolódó része. Az aura 7 rétegbõl áll, melyeket testeknek is hívnak. E testek egymást követõ rétegekben veszik körül egymást, úgy, hogy a soron következõ mindig áthatja az összes elõtte lévõ rétegét. Minden következõ test finomabb szubsztanciából és magasabb rezgésszámú hullámokból áll, mint az általa körülvett és áthatott megelõzõ réteg.

Az Emberi Aura látása:
Az Emberi Energiamezõt a következõ gyakorlatokkal érzékelhetjük: Alkossunk kört és fogjuk meg egymás kezét. Engedjük auránk energiáját a kör mentén áramolni. Próbáljuk meg érzékelni ezt a lüktetõ áramot. Merrefelé halad? Most állítsuk meg az áramlást. Érezzük a különbséget?Melyik állapotot szeretjük inkább?
Az EM alapvetõen szinergisztikus, ami annyit jelent, hogy a különálló tényezõk szimultán akciója nagyobb hatású, mint az egyedi hatásuk puszta összege. Ez a mezõ az entrópia ellentéte. Az entrópia a gyengülés, a lebomlás, a rendezetlenség növekedése, a forma és a rend felbomlása. Az EM szervezi az anyagot és formát épít. Háromnál több dimenzióban létezik. Az anyagi világban beálló bármely változást megelõzi e mezõ változása. Az EM mindig valamilyen tudatformához kapcsolódik. A legmagasabb fejlett tudathoz magasabb rezgések és energiaszintek tartoznak. Az EM-re nem érvényes az entrópia törvénye. Az EM folyton energiát termel. A Kvadromatika szerint az EM nem más, mint a TIP áramlása, nyelése, így tehát a gravitációval rokon jelenség. Az elnyelt TIP (Téridõ-plazma) táplálja az anyagi testet. Ez az áramlás rezgést kelt, és a rezgések olyan szintekbe rendezõdnek, mint az atomokban az elektronhéjak.

Az aura 7 rétege:
Az aura 7 rétegbõl áll, sõt meditatív látással láthatók a 7. rétegen túli rétegek is. Az aura mezõminzázata dualisztikus felépítésû. A mezõ minden páratlan rétege magasan struktúráltnak tûnik, mint a fényminták állóhullámai, míg a páros rétegek állandó mozgásban lévõ, színes fluidumok. (Tökéletes analógiában van ez az anyag szerkezetével, ahol a megfogható anyagot a feles spinû részecskék alkotják: protonok, neutronok és elektronok, míg az egész spinû részecskék az erõket alkotó fizikai mezõk hordozói: fotonok, gluonok. ) A fluidumok a csillogó, állandó fényhullámok által alkotott formákon keresztül folynak. Az áramlási irány olyan, amit a fény alakja vezet, mivel a fluidum a fény állandó sugarai mentén folyik. A fény állandó formái maguk is scintillálnak, mintha sok, parányi, gyorsan, különbözõ sebességgel felvillanó fényhurokból állnának. Ezek az állandó vonalak mentén mozgó parányi töltésekkel rendelkeznek. Igy az 1., 3., 5., 7. rétegnek határozott struktúrája van, míg a 2., 4., 6. rétegeket folyadékszerû szubsztancia alkotja, melynek nincs határozott struktúrája. Vizuális formát annak köszönhetõen öltenek, hogy a páratlan rétegek struktúráján áramolnak keresztül. Igy valamit magukra vesznek e struktúrált rétegek formáiból. Minden következõ réteg tökéletesen áthatja az õt megelõzõeket, beleértve a fizikai testet is. Az érzelmi test túlterjed az éter-testen, és tartalmazza mind a fizikai, mind az étertestet. A struktúrált rétegek tartalmazzák mindazokat a formákat, amelyekkel a fizikai test rendelkezik, beleértve a belsõ szerveket, vérereket, stb., valamint olyan kiegészítõ formákat, amelyek a fizikai testben nincsenek meg. Létezik egy függõleges energiaáram, amely a gerincoszlop mezõjében lüktet fel-le. Ez túlterjed a fizikai testen, a fej fölé és a farkcsont alá. Barbara Ann ezt függõleges erõáramnak nevezi. Valószínû hogy ez azonos a jógairodalom nádijaival: az Idá, Pingalá és Szuszumna vezetékekkel, melyekben ún. Holderõ és Naperõ áramlik. Vannak kavargó, kúp alakú örvények a mezõben, melyeket csakráknak hívnak. Tetejük a fõ függõleges erõáram felé mutat, és nyitott végük kinyúlik a mezõ azon rétegei széléig, amelyben találhatõak.

Az aura hét csakrája:
Az egyes rétegek eltérõnek látszanak, és mindegyiknek megvan a maga sajátos funkciója. Az aura minden rétegéhez kapcsolódik egy csakra. Ez azt jelenti, hogy az elsõ réteg az elsõ csakrához, a második réteg a második csakrához kapcsolódik, és így tovább. A mezõ elsõ szintjeihez a fizikai mûködés, a fizikai érzékletek, fizikai fájdalom vagy öröm érzete kapcsolódik. Az elsõ réteg a test automatikus, autonóm mûködésével áll kapcsolatban. A második réteg és a második csakra általában az emberi lények érzelmi aspektusaival függ össze. Ezen a "vivõeszközön" keresztül nyilvánulnak meg érzéseink, zajlik érzelmi életünk. A harmadik réteg a mentális élettel, a lineáris gondolkodással áll kapcsolatban. A negyedik réteg a szívcsakrához kapcsolódik, s ezen keresztül szeretünk, s szeretjük nemcsak társunkat, de az emberiséget általában. A negyedik csakra teremti meg a szeretet energiáját. Az ötödik réteg az isteni akarathoz szorosabban kapcsolódó magasabbrendû akarattal van összefüggésben. Az ötödik csakra a szó hatalmához kapcsolódik, a dolgok létezésbe szólításához, a cselekedeteinkért való felelõsség-vállaláshoz és a cselekedeteinkre való odafigyeléshez. A hatodik szint és a hatodik csakra a mennyei szeretettel függ össze. Ez az a szeretet, amely túlterjed az emberi szeretet hatósugarán, és minden életet átölel. Ez a minden élet táplálásáról és védelmérõl szóló gondoskodást és minden élet támogatását nyilvánítja ki.
Az élet minden formáját Isten értékes megnyilvánulásaként kezeli. A hetedik réteg és a hetedik csakra a magasabb elméhez kapcsolódik, amely ismeri és integrálja spirituális és fizikai felépítésünket. Ezek alapján energiarendszerünkön belül érzékleteinket, érzelmeinket, gondolatainkat, emlékeinket és más, nem fizikai jellegû tapasztalatainkat, melyekrõl orvosainknak és terapeutáinknak szoktunk beszámolni - speciális helyeken tároljuk. Ha megértjük, hogyan viszonyulnak a különbözõ fizikai tünetek az élmény aurában elfoglalt helyéhez, a különbözõ betegségek természetét jobban megértjük. Az aura tanulmányozása tehát híd lehet a hagyományos orvoslás és a pszichológiai gondoskodás között.

A csakrák diagnosztikája:
Erre sok módszer van, pl. inga lengésének figyelése a csakra sugárterében. Ezzel a módszerrel megállapítható a csakra helyes vagy helytelen forgásállapota, elakadt energiák és blokkok jelenléte, stb. Nagyon fontos információk olvashatók ki az aura színébõl. Ehhez persze látni kell az aurát. Az auralátás részben képesség kérdése, részben viszont tanulható és fejleszthetõ. Az aurában világosan megfigyelhetõk a harag és más emóciók. A kábítószerek és az alkohol az aura ragyogó színeit károsítják, és olyan éterikus nyálkát képeznek, mint a betegség.

Gondolatalakzatok:
Megfigyelhetõk pl. felbomlott gondolatalakzatok is az aurában. Léteznek valóságterek és hiedelemrendszerek, amelyek a valóságról alkotott képzetekhez és tévképzetekhez kapcsolódó gondolatalakzatok csoportjait tartalmazzák. Minden gondolatalakzat tartalmazza saját valóságmeg-határozásait. Ezek a gondolatalakzatok erõteljes, megfigyelhetõ valóságok, amelyek különbözõ intenzitással sugároznak színeket. Intenzitásuk és formáik élessége az egyén által beléjük fektetett energiamennyiség vagy a nekik tulajdonított fontosság eredménye. A gondolatalakzatokat tulajdonosuk hozza létre, építi és tartja fenn visszatérõ, szokásos gondolatai által. (Don Juan szerint is a belsõ monológ tartja fenn és stabilizálja a valóságunkat). Minél élesebbek és világosabbak a gondolatok, annál élesebb a forma. A gondolatokhoz kapcsolódó érzelmek természete és erõssége határozza meg a forma színét, intenzitását és erejét. Ezek a gondolatok lehetnek tudatosak, vagy öntudatlanok. Általában ezek a gondolatalakzatok annyira szerves részei a személyiségnek, hogy a szóban forgó személy már észre sem veszi õket. A gyerekkorban kezdenek kialakulni, a gyermeki logikára épülnek, majd integrálódnak a személyiségbe. Olyanok, mint a hatalmas bõröndök, melyeket a személy magában cipel anélkül, hogy hatásukat, mely pedig igen nagy, észrevenné. Ezek a gondolatalakzat-halmazok és hiedelemrendszerek sok "hatást" vonzanak magukhoz az ember külsõ valóságában.

Pl. ha folyamatosan azt ismételgetjük magunknak, hogy ostobák, csúnyák vagy kövérek vagyunk, hamarosan környezetünk is egyetért majd velünk. Az általunk küldött energiamennyiség mindaddig összeadódik a tartalékainkhoz, amíg gondolatalakzatunk megkapja a megfelelõ energiamennyiséget (eléri a kritikus tömeget) ahhoz, hogy beinduljon. Ekkor olyan állapotba zuhanunk, amelyben meg vagyunk róla gyõzõdve hogy ostobák, rondák, hitványak és kövérek vagyunk, és mindaddig ebben az állapotban leszünk, amíg a gondolatalakzat energiája idõvel szét nem oszlik. Olyan külsõ eseményt is magunkhoz vonzhatunk, amely egy energiarobbanással indítja be a gondolatalakzatot. Mindkét esetben ugyanaz a folyamat játszódik le. Ez a fajta kioldás nem feltétlenül negatív, mert ha az egyén éppen egy terápiás folyamatban vesz részt, képes kitörni a krónikus ciklusból, és a ciklusforma megtörése bõven elegendõ ahhoz, hogy a következõ alkalommal már jól tudja kezelni, amikor a gondolatalakzat beindul. Ha a terapeuta képes észlelni ezeket a valóságokat, és le is tudja írni õket, vagy segíteni tudja a páciensét ezek megfogalmazásában, akkor képes lesz segíteni kliensének abban, hogy szabadabbá tegye magát, miközben az egyik valóságból a következõ felé mozdul el. A terapeuta leírja az egyes valóságos állapotokat, miközben a kliens megtapasztalja azokat, és segít a kliensnek az egész folyamatot áttekinteni. Ez az áttekintés segítséget nyújt a páciensnek abban, hogy az kialakítson magában egy belsõ, objektív megfigyelõ személyiséget, amely képes lesz definiálni minden egyes teret, helyzetet, s hogy azokba belemenjen vagy kilépjen belõlük. Ennek eredményeképpen a kliens és a terapeuta képes lesz pontosabban definiálni a kliens krónikus ciklusát, és együtt megtalálni az ördögi körbõl kivezetõ utat. Arra is találhatnak módot, hogy megszakítsák, amikor a következõ alkalommal újrakezdõdik.

Az eddigiek értékelése a Kvadromatika szemszögébõl:
A legelsõ, szembeötlõ gondolat mindjárt az, hogy a saját belsõ valóságunkat nagyrészt mi magunk teremtjük, és ha a gondolataink elég intenzívek, akkor a külsõ valóság is ehhez igazodik, mintegy igazolja az elgondolásunkat. Don Juan ezt "beigazulásnak" nevezi. Ha tehát képesek vagyunk a gondolkodásunkat megváltoztatni, akkor a külsõ valóságot is meg tudjuk változtatni. A terapeuta abban segít, hogy rávezet minket ezekre a változtatásokra, de az igazi gyógyítást mi magunk végezzük el.
A gondolatalakzatok olyasmik, amiket a dianetikusok engramoknak neveznek. Ezek valamilyen negatív események hatására belénk vésõdött lenyomatok, amelyek magukban tartalmazzák a keletkezésük minden körülményét, a gondolatokat és emóciókat is beleértve, és ha a páciens életében felmerül valami hasonló helyzet, az engram bekapcsol, restimulálódik, és kifejti romboló hatását. Barbara Ann szerint ezek a lenyomatok az aurában láthatóak, és onnan kitörölhetõk az aura megtisztítása által. A dianetikusok módszere erre az auditálás, amit "kibeszéltetés"-nek fordíthatnánk. A páciens addig ismételgeti az élményeit és benyomásait, amíg azok emócionális töltése ki nem ürül, és az engram törlõdik. A Kvadromatika egyik törvénye így hangzik: A rendszer viselkedése egyenlõ a saját-kvadronok sajátviselkedéseinek dialektikus összegével. A sajátkvadronok szerepét itt a gondolat-alakzatok, vagy az engramok játsszák. Mindnek van egy saját viselkedés-spektruma. Ha a sajátkvadron aktiválódik, akkor sugározni kezdi valamelyik rá jellemzõ viselkedést. Ha egyszerre több sajátkvadron is be van kapcsolva, akkor mindegyik sugároz, és a sajátkvadronok közös sugárterében ezeknek a viselkedéseknek az együttes hatása jön létre. Ez nem egy mechanikus összeg, mert az egyes viselkedéskomponensek hatnak egymásra, módosítják egymást, kölcsönösen tükrözik egymást. Az egyidejûleg felmerülõ kvadronok asszociálódhatnak, összekapcsolódhatnak, és ettõl kezdve az egyik felmerülése hozza a másikat is.

Ugyanígy írja le Kaczvinszky is a szamszkárák (törekvés-csírák) kapcsolódását is. Amikor a páciens kialakít magában egy belsõ, objektív megfigyelõ személyiséget, akkor egy olyan technikát alkalmaz, amit a Tudatos Álomnál szoktak használni. Ennek során kialakítunk egy szokást, miszerint naponta sokszor megkérdezzük magunktól hogy nem álmodunk? És leellenõrizzük magunkat. Egy idõ után ez a szokás az álmainkba is átszivárog, és akkor egyszer csak megcsípjük! Abban a pillanatban hogy tudatosodtunk, minden megváltozik. A gyötrõ lidércálmoknak vége, mosolyogva fogadunk mindent, hiszen tudjuk hogy álom! A rémek szemébe nézhetünk, és ettõl semmivé foszlanak, sõt, hasznos segítõinkké válnak. Lappangó problémákat oldhatunk meg. Különös helyszíneket kereshetünk meg, meghalt emberekkel vagy spirituális mesterekkel beszélhetünk, tudást szerezhetünk, bepillantást nyerünk az Akasa-krónikába.

Végül is minden jógamódszer arra irányul, hogy a tudatosságot kiterjesszük az emberi élet azon tartományaira, amelyek a szokványos életben tudattalanok maradnak. Nem más ez, mint alámerülés a lélek mélytengereibe! És aki alámerül, az az Értelem fényét hozza, amely megváltja a tudattalan sírkamráiban sínylõdõ lényeket. A drogos utazások szintén erre valók. A baj csak az, hogy az amatõr búvárok zöme otthon felejti az oxigénpalackot, ráadásul eltéved, és örökre lent reked.

Az auragyógyítás egyik érdekessége az, hogy az aurában benne vannak az elõzõ életekben benne maradt sérülések is. Legtöbb mai bajunknak ezek a fõ okozói. Ezeket a sérüléseket el lehet távolítani. Rá kell döbbennünk, hogy a legtöbb ember többszáz éves problémákat is magával hurcol, életrõl életre, és amíg képtelen szembenézni a problémával, addig nem is szabadul tõle. A csodás gyógyulások magyarázata egyszerûen az, hogy az illetõ végre túllépett egy ilyen belsõ akadályon, és ezzel valóban megszabadult tõle. Lehet ez egy szent ember, egy szent hely vagy egy jó gyógyító hatása, de lehet az is, hogy az illetõ egyszerûen az érettségnek a megfelelõ fokára jutott. Tehát továbbléphet egy magasabb iskolába.

Vannak akik úgy gondolják, hogy minden baj egy lecke, amit meg kell tanulni, és ezért nem is szabad gyógyítani, segíteni, mert az csalás, minden lecke személyre van szabva. Ezt így azért nem fogadom el, mert van kollektív karma is, ami egyszerre sok személyre szól. Ha én odamegyek egy gyógyítóhoz, ha egyáltalán megtalálom a gyógyítómat, ez annak a jele, hogy már megérettem a gyógyulásra, és a sors maga rendezi úgy a dolgokat, hogy a gyógyulásom sikerüljön is! A személyre szabott lecke nem azt jelenti, hogy egyedül kell megoldani, egy üres szobába zárkózva! Társadalomban élünk, emberek közt, és a leckéinkbe õk is bele vannak kalkulálva! Ha egy embert megmar a kígyó, az az õ sorsa. De ha én látom ezt és nem segítek, mondván hogy ez az õ sorsa, akkor múlasztást követek el, mert a sorsába én is bele vagyok kalkulálva azáltal, hogy láttam az esetet!

A tudás puszta ténye megváltoztatja az eseményeket. De hiszen épp ez a kvantumfizika egyik legnagyobb felismerése! A tudás teremtõerõvel bír! Nem puszta tükrözés! Itt a tükörkép kilép a tükörbõl, és maga válik valósággá! A dolgoknak ez a tükörkép-jellege inspirálta a hinduknak és buddhistáknak azt a világfelfogását, hogy minden világi dolog csak illúzió, nem-valóság, máya. Az igazi valóság másutt van. (Az igazság odaát van, höhhö!)

Én a kvadromatikával azt akarom megmutatni, hogy az Igazság ideát van, megismerhetõ, és a világ nem illúzió (ha csak meg nem várjuk, hogy elpusztuljon, a technocivili pusztítása révén) hanem valóság, és ha helyesen élünk, akkor már életünkben, ideát is megtapasztalhatjuk az örökkévalóságot.